Trei dintre autorii studiului The Lancet care înfiera hidroxiclorochina se retrag

Trei dintre cei patru autori ai controversatului studiu Lancet privind utilizarea hidroxiclorochinelor împotriva Covid-19 au solicitat retragerea articolului, a anunțat joi seara revista The Lancet.

„Nu mai putem garanta pentru veridicitatea surselor datelor primare”, scriu cei trei autori către Lancet, punând la îndoială refuzul celui de-al patrulea, șeful companiei care le-a colectat, de a da acces la baza de date.
Organizaţia Mondială a Sănătăţii a anunţat miercuri după-amiază reluarea testelor la nivel global cu hidroxiclorochină, după ce comisia proprie de monitorizare a siguranţei datelor nu a depistat creşterea riscurilor mortale pentru pacienţii care primesc tratamentul.
Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, directorul OMS, a declarat că toate elementele testului „Solidaritate”, prin care sunt examinate o serie de potenţiale tratamente anti-Covid-19, vor continua. Până acum, peste 3.500 de pacienţi au fost recrutaţi pentru aceste teste, în 35 de ţări.
La solicitarea cotidianului The Guardian, revista The Lancet a exprimat „preocupare” privind un studiu publicat. Publicaţia New England Journal of Medicine a emis o poziţie similară.
Un audit independent asupra provenienţei şi validităţii datelor a fost comandat de autori neafiliaţi companiei Surgisphere, în contextul „preocupărilor generate asupra credibilităţii bazei de date”.
The Guardian: OMS şi unele guverne au modificat politici în cazul Covid-19 pe baza unor date suspecte
Principalele informaţii depistate prin investigaţia cotidianului The Guardian:

  • – verificările efectuate în materiale publice sugerează că despre angajaţi ai companiei Surgisphere sunt doar puţine date ori niciuna, neavând nici pregătire ştiinţifică;
  • – pagina de LinkedIn a companiei are mai puţin de 100 de persoane care urmăresc conţinutul, iar săptămâna trecută prezenta şase angajaţi. Miercuri, lista a fost redusă la trei angajaţi;
  • – deşi Surgisphere susţine că deţine una dintre cele mai mari baze de date despre spitale din lume, aproape că nu are deloc prezenţă online;
  • – până luni, secţiunea de „contacte” a site-ului Surgisphere direcţiona mesajele către o platformă WordPress a unui site de criptomonede, generând dubii asupra posibilităţii spitalelor de a se alătura bazei de date;
  • – Sapan Desai figurează în trei procese de malpraxis medical, care nu au legătură cu baza de date a Surgisphere. Desai a catalogat acuzaţiile care i-au fost aduse drept „nefondate”;
  • – în anul 2008, Desai a lansat o campanie pentru colectarea de fonduri pe site-ul Indiegogo, promovând ceea ce a numit drept „un dispozitiv portabil de amplificare cognitivă de viitoare generaţie care poate ajuta la realizarea a ceea ce nu se credea a fi vreodată posibil”; dispozitivul nu a fost realizat;
  • – pagina de Wikipedia a lui Sapan Desai a fost ştearsă după adresarea întrebărilor referitoare la Surgisphere.

Sursa: Hotnews.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here